PROIECT DE COMBATERE A ABANDONULUI ȘCOLAR PRIN PROGRAME DE TIP AFTERSCHOOL

Descriere

Școala Gimnazială Aghireșu, cu un efectiv total de 150 elevi, are în componență 2 grupe de gradiniță (44 de copii), o clasă pregătitoare, 3 clase primare (63 de copii) și 4 clase gimnaziale (48 de copii).
 

Din cei 150 de elevi ai școlii, 20 de elevi sunt transportați cu microbuzul școlar propriu din zona Ticu (compusă din localitățile: Ticu-Colonie, Ticu, Arghișu și Dâncu). În utimii 5 ani efectivele claselor au scăzut constant datorită apariției abandonului școlar în rândul elevilor. În perioada 2010-2015, 30 de elevi au abandonat cursurile. 

 

 

Din cauza abandonului școlar și cazurilor de repetenție, Școala Aghireșu a fost nevoită să desființeze anumite clase, elevii promovați fiind transferați la alte școli. În anul școlar 2012-2013, clasa a II-a a fost desființată, clasa a VI-a și clasa a VIII-a fiind desființate în perioada 2013-2014, respectiv 2014-2015. 

În general, abandonul școlar este cauzat de:

 

  • Situația materială precară a familiilor din care provin elevii (aspect cauzat de lipsa locurilor de muncă), elevii fiind nevoiți să presteze munci zilnice alături de părinți, în cadrul gospodăriilor din localitate;
  • Frecvența redusă care cauzează acumularea unor lacune care nu mai pot fi recuperate datorită programelor școlare încărcate;
  • Repetenția multiplă. 

 

Un alt fenomen îngrijorător este reprezentat de creșterea procentului elevilor cu performante scăzute la învățătură, repetenție, corigențe multiple și risc de abandon școlar.În această situație se află un număr de 30 elevi: 15 elevi din ciclul primar și 15 elevi din ciclul gimnazial.

Pentru a reduce numărul abandonurilor școlare din rândul acestor elevi, Asociația Profesor Gheorghe Balaci, în parteneriat cu Asociația Trinity, alături de Școala Gimnazială Aghireșu – Fabrici, își propun implementarea unui program educațional de tipul afterschool, cu scopul:

1. De reducere a abandonul școlar cu 50%, în anul școlar 2015-2016;
2. De creștere a promovării cu 50%, în anul școlar 2015-2016;
3. De recuperare și consolidare a deprinderilor și cunoștințelor de bază: scris-citit-socotit, pentru cel puțin 50% din elevii din grupul țintă;
4. De creare a obișnuințelor de igienă personală și a unui stil de viață sănătos, civilizat și motivat.  

<script src="https://www.eumanitar.ro/js/Slices/sitepublic/ong-details.js"></script>